Rubriky
Rozvíjej se

Jak zhubnout, když máš málo času a často sedíš?

Furt někde lítáš, do toho máš spoustu povinností do školy a možná i nějakou tu práci, nebo dvě. Kde máš pak asi brát čas na chození do fitka a mít postavu podle poslední módy? Nevěš hlavu, všechno se dá a do toho fitka vůbec nemusíš chodit. Zajímá tě, jak zhubnout a mít postavu svých snů? Čti 👀👇

Máme pro tebe dobrou a špatnou zprávu v jednom. Do fitka chodit nemusíš, ale ten jídelníček, s tím je potřeba něco udělat, pokud tě trápí nepříjemný pocity z tuku navíc, kdykoliv se podíváš na svoje tělo.

Příjem < Výdej

Ať chceš nebo ne, matika je zkrátka součástí života. A platí to i tady. Pokud výdej bude menší, než příjem, budeš zkrátka přibírat. Existují samozřejmě i extrémy, kdy je výdej menší, než příjem a ty přibíráš. V tomhle případě jde ale o příjem hodně pod normou a tvoje tělo ze strachu z nedostatku raději vytváří zásoby. Jak mít přehled o přijatých kaloriích, aniž bys byl výživový poradce ses mohl/a dozvědět na online Pražském Barcampu z jara 2020. A jestli jsi přednášku nestihl/a, tak ji můžeš zkouknout na našem youtubu 🙃.

Zdravá potravina nerovná se dietní

Jestliže jsi v situaci, kdy se snažíš zhubnout, dávej si velký pozor na energetickou hodnotu potravin. Co je zdravé, může být také pěkně kalorické. Uvedeme jeden extrémní příklad. Když chceš zhubnout, na přijaté kalorie je lepší sníst jednoho cheese od Maca, než pytlík zdravých oříšků. Ale pozor, z toho cheese nedostaneš do těla nic dobrého, takže to není tak úplně správná cesta. Jen tím chceme říct, že pokud chceš shodit pár kilo, dej si pozor i na některé zdravé potraviny, v kterých se skrývá spousta energie.

Pár příkladů:

  • oříšky
  • fíky
  • hroznové víno
  • mango
  • džusy

Nejde o to nejíst tyto potraviny vůbe, ale jíst je v menším množství.

Motivace. Jak a proč se správně motivovat?

Pozor na správný příjem bílkovin a vlákniny

Když budeš hubnout nesprávně a extrémně, tak ti zmizí nejprve svaly a to není moc dobrý. Za prvé to je špatně pro tvoje tělo a za druhé ty svaly jsou právě to, co dělá přitažlivou postavu. Jakmile je někdo jen štíhlý, tak může vypadat super v oblečení, ale v plavkách už to taková hitparáda nebude. Takže ☝️ si opravdu poctivě hlídej příjem bílkovin, protože to je přesně to, co potřebuješ. A pak se také soustřeď na vlákninu, která ti pomůže se správným zažíváním.

Ideální postava

Jaká je tvá vysněná postava? Rozhodně neber za ideál dokonalou postavičku z časopisu. V první řadě si uvědom, že nejde jen o hubenou postavu, na které dobře visí oblečení.  Jde hlavně o to mít zdravou mysl a zdravé tělo, i kdyby mělo být o pár čísel větší.  A toho nedocílíš, když se budeš trápit. Každé tělo je jiné a má jiné dispozice. Proto má někdo širší ramena, někdo zas širší boky, jiný větší nos, obrovská nebo malá prsa a podobně. A tak je to v pořádku, kdyby každý vypadal stejně, byla by to velká nuda.

Pohyb

Nemusíš vysedávat po fitkách, ani hodiny běhat po venku, abys docílil/a krásné postavy. Nezapomínej ale na důležitý vzoreček, kdy příjem musí být nižší nebo roven výdeji. Takže čím víc máš pohybu, tím víc si můžeš dopřát. A je také dobré myslet na to, že dobrá fyzička = půl zdraví 😉.

Určitě mrkni na již zmiňovanou přednášku, najdeš v ní skvělého pomocníka ve svém úsilí a my ti držíme palce.

Předem děkujeme za sdílení článku a dole nám můžeš nechat komentář, co třeba tobě pomohlo nebo pomáhá 🙂👇.

+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *